Concurs de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut

Nr. 8678/30.05.2019

ANUNŢ

 

Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Caraş-Severin, organizează concurs/examen de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, a 4 funcţionari publici, respectiv, a unui funcţionar public, încadrat pe funcţia publică de execuţie de consilier, clasa I, grad profesional principal – din cadrul serviciului Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată – Biroul Identificare şi Înregistrare Animale, a unui funcţionar public, încadrat pe funcţia publică de execuţie de consilier, clasa I, grad profesional principal, din cadrul Serviciului Economic şi Administrativ, a unui funcţionar public, încadrat pe funcţia publică de execuţie de consilier, clasa I, grad profesional asistent, din cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate şi Bunăstare Animala şi a unui funcţionar public, încadrat pe funcţia publică de execuţie de consilier, clasa I, grad profesional asistent, din cadrul Serviciului Laborator, în conformitate cu prevederile Legii nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată (r2), cu modificările şi completările ulterioare şi ale Hotărârii nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare.

Concursul/examenul se va organiza la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Caraş-Severin – „Sala de Şedinţe” din Municipiul Reşiţa, Strada Timişoarei nr.15 şi se va desfăşura în următoarele etape succesive, după cum urmează:

–  selectarea dosarelor de înscriere la concurs, are loc în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de înscriere la concurs.
–  proba scrisă se va susţine în data de  04 Iulie 2019,  începând cu ora 1100.
–  interviul se va susţine în maximum 5 zile lucrătoare de la susţinerea probei scrise.

 

Condiţiile de participare la concurs/examen  sunt următoarele:

 

– să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
– să fi obţinut cel puţin calificativul “bine” la evaluarea anuală a performanţelor individuale în ultimii 2 ani în care funcţionarul public s-a aflat în activitate;
– să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentei legi.

ACTE DOSAR CONCURS/EXAMEN

       Dosarul de concurs/examen, va conţine în mod obligatoriu:

– formularul de înscriere;

– copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
– copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii în care funcţionarul public s-a aflat în activitate;

Dosarele de concurs/examen se vor depune de către candidaţii care îndeplinesc condiţiile de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, în termen de 20 de zile de la data afişării anunţului privind organizarea concursului/examenului de promovare, respectiv în perioada 30.05.2019 – 18.06.2019, la Compartimentul Juridic şi Resurse Umane, Consilier Ing. On Ion secretarul comisiei de concurs, tel./fax: 0255231004/0255230041, interior 105.

Facem precizarea că acest anunţ, atribuţiile posturilor şi bibliografia necesară desfăşurării concursului/examenului, au fost afişate, respectiv postate la avizierul şi pe pagina de internet  a instituţiei ( site: http://caras-severin.dsvsa.ro) azi 30.05.2019.

 

 

BIBLIOGRAFIE

Pentru promovarea în gradul imediat superior celui deţinut pentru funcţiile publice de consilier, clasa I, grad profesional asistent (  medic veterinar) din cadrul

Serviciului Control Oficial Sănătate Animală, al Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Caras Severin

 

            –   CONSTITUȚIA ROMÂNIEI, republicată.

            –   Legea nr. 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată 2, cu modificările și completările ulterioare.

– Legea nr. 7/18.02.2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici M.O.nr.   157/23.02.2004, cu completările şi modificările ulterioare.

–   Ordin ANSVSA nr. 170 din 6 septembrie 2007 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare ce stabileşte cerinţele de sănătate animală pentru animalele de acvacultură şi produsele acestora, precum şi pentru prevenirea şi controlul anumitor boli ale animalelor acvatice.

– Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 23 din 24 martie 2010 privind identificarea şi înregistrarea suinelor, ovinelor şi caprinelor precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.

– Ordinul Presedintelui ANSVSA nr 35/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor.

– Ordinul Presedintelui ANSVSA  nr. 20/195/2018 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind condiţiile de biosecuritate  în exploataţiile de suine.

–  Ordinul Presedintelui ANSVSA nr 67 din 26 octombrie 2012 privind condiţiile sanitar-veterinare care trebuie respectate la mişcarea suinelor vii pe teritoriul României şi pentru modificarea unor norme sanitare veterinare.

–  Ordinul Preşedintelui ANSVSA nr. 40 din 29 aprilie 2010 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a suinelor, ovinelor, caprinelor şi bovinelor modificat prin Ordinul Preşedintelui ANSVSA nr. 28 din 27 iunie 2011 privind modificarea şi completarea normei Sanitare veterinare pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a suinelor, ovinelor, caprinelor şi bovinelor, cu modificările şi completările ulterioare.

– Ordinul Preşedintelui ANSVSA nr.79 din 18 septembrie 2008 actualizat pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind notificarea internă şi declararea oficială a unor boli transmisibile ale animalelor.

– Ordinul Preşedintelui ANSVSA nr.3 /2019 privind modificarea Ordinului 35/2016.

– Hotărârea nr. 984 din 25 august 2005 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranta alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare

Atribuţiile generale ale postului:

(1) realizează controale oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specifice şi le transmite la A.N.S.V.S.A.;

(2) propune directorului executiv al D.S.V.S.A. emiterea ordonanţei de suspendare/interzicere a activităţii, în urma activităţii de control oficial desfăşurate, conform prevederilor legale;

(3) efectuează controalele oficiale prin tehnici corespunzătoare, concepute în acest scop, inclusiv controale de rutină şi controale cu un caracter mai intensiv, cum ar fi inspecţii, verificări, audituri, prelevări de probe şi controale de eşantioane;

(4) realizează controalele oficiale pe baza unor proceduri documentate care să asigure uniformitatea efectuării acestor controale şi calitatea ridicată constantă a acestora, în conformitate cu ghidurile elaborate de A.N.S.V.S.A.;

(5) verifică condiţiile care au stat la baza autorizării unităţilor atunci când desfăşoară controale oficiale; în cazul în care se identifică nereguli grave, de natură să producă prejudicii consumatorilor, vor lua măsuri de oprire a producţiei în respectiva unitate, iar dacă operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar nu este în măsură să furnizeze garanţii adecvate cu privire la producţia viitoare, va declanşa procedurile de retragere a autorizării unităţii sau de suspendare a autorizării unităţii, în cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar poate garanta că va rezolva deficienţele într-un termen rezonabil;

(6) aplică sancţiuni sau, după caz, propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor/înregistrării pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;

(7) întocmeşte documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întreg lanţul alimentar şi le supune spre avizare directorului executiv adjunct şi spre aprobare directorului executiv;

(8) transmite la A.N.S.V.S.A. datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, aprobate de DIRECTORUL executiv al D.S.V.S.A;

(9) transmite la institutele naţionale veterinare de referinţă probele, datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, cu aprobarea directorului executiv;

(10) monitorizează, analizează şi răspunde de comunicarea informaţiilor cu privire la bolile notificabile la animale, inclusiv zoonoze, agenţi zoonotici, subproduse nedestinate consumului uman (SNCU) şi neutralizarea acestora, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;

(11) întocmeşte proiectul de Plan cifric anual în baza Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor şi îl supune spre avizare conducerii D.S.V.S.A;

(12) monitorizează şi răspunde de realizarea Planul cifric anual aprobat;

(13) răspunde de întocmirea anchetelor epidemiologice şi de întocmirea documentaţiei conexe declarării, notificării, combaterii şi stingerii focarelor de boli transmisibile la animale şi de la animale la om, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. şi legislaţia în vigoare;

(14) verifică şi stabileşte statusul de sănătate a efectivelor de animale şi a exploataţiilor de animale;

(15) realizează acţiunile specifice şi răspunde de sistemul de monitorizare şi raportare îndomeniul sănătăţii, zoonozelor şi agenţilor zoonotici, conform legislaţiei specifice în vigoare;

(16) stabileşte şi dispune aplicarea măsurilor de confiscare a animalelor vii, de reţinere oficială/sechestru, de retragere şi/sau distrugere a produselor şi subproduselor alimentare sau nedestinate consumului uman, de origine animală şi non-animală, a produselor medicinale de uz veterinar, furajelor/produselor destinate nutriţiei animale şi a altor produse supuse controlului sanitar-veterinar, respectând prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul sanitar –veterinar şi al siguranţei alimentelor, în urma controlului oficial, şi verifică modul de realizare a acestor măsuri, precum şi modul de corectare a neconformităţilor care au determinat aplicarea acestor măsuri;

(17) participă împreună cu alte instituţii abilitate, la acţiuni comune de control oficial sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate;

(18) răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;

(19) intervine, în cazul unei epizootii, în gestionarea crizei, şi stabileşte împreună cu autorităţile şi instituţiile competente strategia necesară combaterii epidemiei;

(20) participă şi răspunde, conform atribuţiilor, pentru activitatea centrului local de combatere a bolilor animalelor;

(21) solicită, după caz, în exercitarea acţiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;

(22) participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANCO – FVO în domeniul sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, prin prezentarea activităţii proprii, precum şi la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;

(23) răspunde, în termenele legale, la petiţiile, sesizările repartizate spre soluţionare,potrivit legii;

(24) participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A.;

(25) participă şi la alte activităţi dispuse de conducerea D.S.V.S.A., în conformitate cu limitele de competenta

Atributii specifice postului;

  • controlează aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare privind condiţiile de biosecuritate în exploataţiile comerciale, circulaţia animalelor şi subproduselor nedestinate consumului uman (SNCU) pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin ;
  • controlează respectarea legislaţiei sanitar-veterinare în vigoare, cu privire la ecarisarea teritoriului, la igienizarea incintelor, la evacuarea, distrugerea şi confiscarea deşeurilor şi a subproduselor necomestibile, inclusiv în ceea ce priveşte funcţionarea unităţilor implicate în neutralizarea SNCU pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin ;
  • controlează aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare din domeniul sănătăţii şi bunăstării animalelor, nutriţiei animale, precum şi în domeniul punerii pe piaţa şi utilizării produselor medicinale veterinare, a biocidelor şi a altor produse de uz veterinar, respectiv al farmacovigilenţei şi reacţiilor adverse, de către persoanele fizice şi/sau juridice, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. ;
  • asigură aplicarea şi controlează îndeplinirea responsabilităţilor prevăzute în planurile de contingenţă pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin;
  • participă la grupurile de experţi pe probleme de sănătate a animalelor, zoonozelor, bunăstarea animalelor, nutriţia animalelor şi investigarea reacţiilor adverse apărute în urma utilizării de produse medicinale veterinare la animale;
  • controlează aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare pentru programele cofinanţate, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin;
  • controlează realizarea recoltării probelor în cadrul Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin,  controlează în teren, prin eşantionare conform cerinţelor tehnice, avizează şi răspund de corectitudinea şi veridicitatea deconturilor întocmite de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, privind acţiunile sanitare veterinare suportate de la bugetul de stat, pe teritoriul  de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin ;
  • monitorizează, verifică, urmăresc şi răspund de efectuarea de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, a acţiunilor sanitar-veterinare prevăzute în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor, din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(10) urmăreşte şi răspunde de avizarea dosarelor pentru despăgubirea pagubelor suferite de proprietarii de animale, din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin;

(11) recoltează probe, conform prevederilor legale şi procedurilor în vigoare, atunci când situaţia o impune;

(12) stabileşte prin Sistemul de Poziţionare Globală (GPS) şi prin Sistemul Internaţional Geografic (GIS), hărţi, coordonatele focarului, zona de protecţie şi zona de supraveghere a bolii, la suspiciunea/confirmarea unei boli pe teritoriul  de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(13) întocmeşte ancheta epidemiologică, notifică, declară şi iau măsuri de stingere a focarului de boală la animale de pe teritoriul  de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin potrivit legii;

(14) controlează condiţiile de funcţionare a târgurilor de animale vii din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin , precum şi respectarea prevederilor legale cu privire la ecarisarea teritoriului;

(15) controlează implementarea şi aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare în domeniul bunăstării animalelor din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(16) controlează respectarea prevederilor privind bunăstarea animalelor pe teritoriul  de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin inclusiv a standardelor minime privind protecţia animalelor în timpul transportului, în timpul sacrificării/ uciderii;

(17) participă la gestionarea şi soluţionarea alertelor pentru produsele destinate nutriţiei animalelor din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(18) controlează modul de păstrare şi de utilizare a produselor medicinale veterinare şi a furajelor medicamentate, precum şi aplicarea procedurilor de investigare a reacţiilor adverse apărute în urma utilizării de produse medicinale veterinare la animale din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(19) controlează modul în care sunt respectate prevederile actelor normative în vigoare pe teritoriul  de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin  cu privire la depozitarea, comercializarea şi utilizarea produselor medicinale veterinare biocidelor şi altor produse de uz veterinar, substanţelor toxice şi stupefiante;

(20) controlează modul în care sunt respectate prevederile actelor normative în vigoare cu privire la fabricarea, depozitarea, comercializarea şi utilizarea produselor destinate nutriţiei animalelor, din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(21) monitorizează şi răspunde de realizarea Planului Naţional pentru Controlul Reziduurilor la nivelul de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin;

(22) participă la gestionarea şi soluţionarea alertelor de reacţii adverse apărute în urma utilizării de produse medicinale veterinare la animale, prin anchete desfăşurate la nivel local;

(23) controlează activitatea unităţilor farmaceutice veterinare şi a unităţilor de asistenţă sanitară veterinară pe teritoriul  de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(24) controlează activitatea pet-shopurilor şi a unităţilor de deratizare, dezinfecţie şi dezinsecţie (DDD) din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(25) asigură respectarea prevederilor legislative, normelor metodologice, instrucţiunilor şi procedurilor privind auditul tehnic, în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(26) controlează mijloacele şi condiţiile de fabricaţie a produselor destinate nutriţiei animalelor, în baza legislaţiei sanitare veterinare, precum şi condiţiile utilizării proteinei de origine animală în hrana animalelor de fermă, din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(27) controlează şi verifică procedurile HACCP, ale unităţilor din domeniul nutriţiei animalelor, precum şi regulile de bune practici pentru fabricaţia produselor destinate nutriţiei animalelor, din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(28) participă la gestionarea alertelor iniţiate în cadrul SRAAF pe domeniul de competenţă;

(29) monitorizează şi răspunde de realizarea Planului Cifric de Control al Furajelor la nivelul de competenţă al D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(30) raportează la A.N.S.V.S.A. rezultatele activităţii de control al unităţilor farmaceutice veterinare şi unităţilor de asistenţă sanitară veterinară locale;

(31) monitorizează şi informează A.N.S.V.S.A., asupra reacţiilor adverse apărute la animale în urma administrării de produse medicinale veterinare şi alte produse de uz veterinar, din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin ;

(32) raportează la A.N.S.V.S.A. rezultatele activităţii de control a unităţilor de fabricaţie, depozitare şi comercializare a produselor destinate nutriţiei animalelor, din raza teritorială a D.S.V.S.A. Caras – Severin.

 

BIBLIOGRAFIE

 

pentru promovarea în grad profesional imediat superior celui deţinut, a unei funcţii publice de execuţie de consilier, clasa I, grad profesional principal, din cadrul serviciului Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată – Biroul de Identificare și Înregistrare Animale al Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Caraș-Severin

 

  1. CONSTITUȚIA ROMÂNIEI, republicată.
  2. Legea nr. 188/1999 privind statutul funcționarilor publici, republicată 2, cu modificările și completările ulterioare.
  3. Legea nr. 7/2004 privind codul de conduită al funcționarilor publici.
  4. Ordinul ANSVSA nr. 40/2010 (actualizat) privind aprobarea normei sanitare veterinare pentru implementarea procesului de identificare și înregistrare a suinelor, ovinelor, caprinelor și bovinelor.
  5. Ordinul ANSVSA nr. 85/2008 (actualizat) pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind sistemul de identificare și înregistrare a suinelor.
  6. Ordonanța de urgență nr. 23/2010 (actualizată) privind identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor, caprinelor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
  7. Ordinul ANSVSA nr. 106/2015 pentru aprobarea Procedurii privind decontarea acțiunilor sanitare veterinare cuprinse în Programul acțiunilor de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, cu modificările și completările ulterioare.

Informaţii generale privind postul:

  1. Denumirea postului: CONSILIER I SUPERIOR
  2. Nivelul postului: DE EXECUTIE
  3. Scopul principal al postului: răspunde de activitatea de identificare și înregistrare animale, prin prezenta fisa de post.

Condiţii specifice pentru ocuparea postului:

– Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental: ştiinţe biologice şi biomedicale; ramura de ştiinţă: medicină veterinară;  specializarea: medicină veterinară.

  • Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice : minim 7 ani;
  1. Perfecţionări (specializări): cursuri de formare profesională;
  2. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel) DA / cunostinte de bază
  3. Limbi străine (necesitate şi nivel de cunoaştere) engleza : Da/cunostinte de bază
  4. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: realizarea obiectivelor, asumarea responsabilităţii, capacitatea de a comunica, capacitatea de a lucra în echipă, competenţă de consiliere, capacitate de îndrumare, capacitate de analiză şi sinteză, creativitate şi spirit de iniţiavă, loialitate faţă de interesele instituţiei publice, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii;
  5. Cerinţe specifice: exercitarea prerogativelor de putere publică în concordanță cu specificul funcției publice; disponibilitate pentru deplasări în interes de serviciu, delegări, participări la cursuri de pregătire și perfecționare, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiții.
  6. Competenta managerială (cunoștințe de management, calități și aptitudini manageriale): Nu este cazul
  7. Regimul conflictului de interese.

În exercitarea atribuțiilor, persoanele angajate în cadrul D.S.V.S.A. Caraș-Severin au obligația de a respecta următoarele reguli de integritate, în conformitate cu prevederile legale:

  1. Nu pot rezolva cereri, lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc spețe ale persoanelor fizice și juridice cu care au relații cu caracter patrimonial sau care au astfel de relații cu rudele sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
  2. Nu pot exercita activități și ocupa funcții în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuțiile funcției ocupate;
  3. Nu pot fi implicate în activități din domeniul privat care au legătură directă sau indirectă cu proiectele finanțate din programe în cadrul cărora A.N.S.V.S.A. sau instituțiile subordonate acesteia desfășoară activități de gestionare/implementare;
  4. Au obligația să se abțină de la orice fel de implicare în activitățile specifice D.S.V.S.A. Caraș-Severin dacă se regăsesc într-una din situațiile descrise la pct. 1, 2 și 3;
  5. Dacă se regăsesc în situațiile descrise la pct. 1, 2 și 3, au obligația să informeze de îndată șeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
  6. Au obligația de a sesiza, conform prevederilor legale, toate situațiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus.

Atribuţiile generale ale postului:

(1).realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;

(2). aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor, în conformitate cu prevederile legale;

(3).răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;

(4).solicită, după caz, în exercitarea acţiunilor de control  la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;

(5). participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANTE, în domeniul sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, prin prezentarea activităţii proprii, precum şi la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;

(6).răspunde, în termenele legale, la petiţiile, sesizările repartizate spre soluţionare, potrivit legii;

(7).participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A.;

(9).participă şi la alte activităţi dispuse de conducerea D.S.V.S.A., în conformitate cu limitele de competenţă.

Atribuții specifice postului;

  1. monitorizează, verifică şi răspunde de activităţile referitoare la înregistrarea exploataţiilor şi identificarea animalelor, remedierea eventualelor erori, potrivit legislaţiei în vigoare;
  2. controlează respectarea procedurilor tehnice privind comercializarea mijloacelor oficiale de identificare de către furnizorii primari şi secundari;
  3. emite, la cererea proprietarilor, paşapoartele pentru bovinele identificate şi înregistrate, şi eliberează paşapoartele emise către proprietarii bovinelor ;
  4. verifică respectarea termenelor legale de identificare şi înregistrare a datelor în BND de către utilizatorii Sistemului Naţional de Identificare şi Înregistrare a Animalelor, conform actelor normative în vigoare;
  5. controlează implementarea legislaţiei sanitare veterinare din domeniul înregistrării exploataţiilor şi identificării animalelor şi a procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A.;
  6. înregistrează în registre speciale operatorii economici care intermediază comerţul cu animale vii;
  7. verifică conformitatea datelor din BND cu cele din deconturile întocmite de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi privind acţiunile de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor şi stabileşte eşantionul de control, pe care îl comunică Serviciului /Biroului Control Oficial Sănătate şi Bunăstare Animală.
  8. gestionează controalele efectuate şi asigură asistenţă în domeniul specific de activitate, structurilor din cadrul D.S.V.S.A. , precum şi altor instituţii cu activităţi conexe sau cu atribuţii de acordare a diverselor forme de sprijin financiar, în vederea aplicării prevederilor legislaţiei europene şi naţionale privind schemele şi măsurile de sprijin acordate întreprinzătorilor, în vederea dezvoltării sectorului agricol şi zootehnic din România, derulate de către MADR prin APIA şi APDRP, referitor la respectarea cerinţelor legale în materie de gestionare (SMR) referitoare la identificarea şi înregistrarea animalelor şi a bunelor condiţii agricole şi de mediu (GAEC)
  9. realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
  10. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  11. soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
  12. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  13. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice

 

BIBLIOGRAFIE

pentru promovarea  în gradul profesional imediat superior, celui deţinut,  pentru  o funcţie publică  de executie, de consilier, clasa I, grad profesional principal, din cadrul Serviciului Economic si Administrativ al Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Caras Severin

 1.Legea 82/1991 a contabilitatii republicata si actualizata

2.Legea 500/2002 privind finantele publice actualizata

3.Ordinul MFP 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice,Plan de conturi pentru institutii publice si instructile de aplicare a acestuia

4.Ordinul MFP 1792/2002 actualizat pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea,lichidarea,ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice,precum si organizarea,evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale

5.Constitutia Romaniei

6.Legea 7/2004 republicata privind Codul de conduita a functionarilor publicii

7.Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publicii,actualizata si republicata.

 

Atribuţiile postului:

1. aplică şi respectă prevederile Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii finanţelor publice nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale celorlalte acte normative specifice în vigoare

2. organizeaza si raspunde de exercitarea controlului financiar preventiv propriu conform legii,asigurand elaborarea,respectiv actualizarea Cadrului operatiunilor supuse controlului financiar preventiv si a listelor de verificare pentru fiecare tip de operatiune

3.inregistreaza,conform legislatiei in vigoare,documentele financiare prezentate la viza de controlul financiar preventiv propriu in “Registru privind operatriunile prezentate la viza de control financiar preventiv propriu ”

4.intocmeste,trimestrial si anual,rapoarte cu privire la control financiar preventiv propriu,care cuprind situatia statistica a operatiunilor supuse controlului si sinteza motivatiilor pe care s-au intemeiat refuzurile de viza

5.efectuează înregistrările în contabilitate în mod cronologic, cu respectarea succesiunii documentelor, după data de întocmire sau de intrare a acestora în instituţie şi sistematic, în conturi sintetice şi analitice respectând Planul de Conturi elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi întocmeşte lunar balanţe de verificare sintetice şi analitice, înregistrări, verificări, note contabile şi balanţa

6.organizeaza si raspunde de realizarea activitatilor specifice de evidenta contabila pentru DSVSA asigurandu-se de efectuarea corecta si la timp a inregistrarilor contabile,conform legislatiei in vigoare

7.raspunde de asigurarea realizarii activitatii specifice de contabilitate pe baza de angajamente ,conform legislatiei in vigoare ,precum si organizarea ,evidenta si raportarea angajamentelor bugetare

8.raspunde de tinerea evidentei privind angajarea,lichidarea,ordonantarea si plata cheltuielilor ,pe structura bugetului aprobat ,conform legislatiei in vigoare

9.raspunde de elaborarea si fundamentarea necesarului de credite bugetare pentru DSVSA pe subdiviziunile clasificatiei indicatorilor financiari si le comunica ANSVSA la termenele stabilite

10.raspunde de intocmirea situatiilor financiare lunare/trimestriale/anuale a executiei bugetului de venituri si cheltuieli,incadrate in limitele creditelor de angajament ,creditelor bugetare/venituri proprii aprobate/repartizate pe trimestre precum si de transmiterea acestora in termenele stabilite si comunicate de catre ANSVSA ;

11.răspunde de corectitudinea datelor înscrise în documentele şi situaţiile contabile;

12.verifică încadrarea în limitele şi destinaţia creditelor şi calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare, inainte de efectuarea oricarei  plati;

13.răspunde de corectitudinea, oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor executate şi a documentelor sau situaţiilor întocmite, răspunde de angajamentele ce rezultă din operaţiunile sau documentele care intră în sfera sa de activitate sau care au incidenţă cu aceasta, chiar dacă nu este necesară sau prezentă viza sau semnătura proprie

14.îndeplineşte conform legislaţiei în vigoare, orice alte sarcini specifice acestui domeniu transmise de către A.N.S.V.S.A.

15.efectuează înregistrările în contabilitate în mod cronologic, cu respectarea succesiunii documentelor, după data de întocmire sau de intrare a acestora în instituţie şi sistematic, în conturi sintetice şi analitice pentru cont  561 respectând Planul de Conturi elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi întocmeşte lunar balanţe de verificare sintetice şi analitice, înregistrări, verificări, note contabile şi balanţa la fişa contului ptr. cont 561 si 770

16.efectuează înregistrările în contabilitate în mod cronologic, cu respectarea succesiunii documentelor, după data de întocmire sau de intrare a acestora în instituţie şi sistematic, în conturi sintetice şi analitice( pentru cont 531,401,542, respectând Planul de Conturi elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi întocmeşte lunar balanţe de verificare sintetice şi analitice, înregistrări, verificări, note contabile şi balanţe la fişa conturilor 531,401,542

16.urmăreşte respectarea disciplinei financiar – bugetare, a normelor metodologice şi instrucţiunilor de aplicare a prevederilor legale sau de reglementare a unor activităţi;

17.verificarea si operarea extraselor pentru contul 561 si 770

18.întocmeşte lunar, registrul jurnal, balanta de verificare şi  anual registrul inventar;

19.participă şi la alte activităţi dispuse de conducerea D.S.V.S.A CS. şi A.N.S.V.S.A.

20.răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare

 

Atribuții suplimentare privind Securitatea la locul de muncă:

– să utilizeze corect mașinile, aparatura, uneltele, substantele periculoase, echipamentele de transport si alte mijloace de productie;

– să utilizeze corect echipamentul individual de protectie acordat si, dupa utilizare, sa il inapoieze sau sa il puna la locul destinat pentru pastrare;

– să nu procedeze la scoaterea din functiune, la modificarea, schimbarea sau inlaturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii, in special ale masinilor, aparaturii, uneltelor, instalatiilor tehnice si cladirilor, si sa utilizeze corect aceste dispozitive;

– să comunice imediat angajatorului si/sau lucratorilor desemnati orice situatie de munca despre care au motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;

– să oprească procesul de muncă în cazul apariţiei unui pericol iminent pentru viaţa şi sănătatea personalului;

– să oprească procesul de muncă în cazul apariţiei unui pericol iminent pentru viaţa şi sănătatea personalului;

– să adopte, în caz de accident de muncă, măsurile necesare pentru a nu se schimba starea de fapt, dacă aceasta nu conduce la agravarea situaţiei sau la menţinerea potenţialului de periculozitate;

– să cunoasca si sa aplice instructiunile proprii de securitate si sanatate in munca specifice locului de munca, planul de actiune in caz de pericol grav si iminent,planul de evacuare si masurile de prim ajutor in caz de accidentare;

– să aduca la cunostinta conducatorului locului de munca si/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoana sau de catre alti angajati despre care are cunostinta;

– să coopereze cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;

– să coopereze, atat timp cat este necesar, cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, pentru a permite angajatorului sa se asigure ca mediul de munca si conditiile de lucru sunt sigure si fara riscuri pentru securitate si sanatate, in domeniul sau de activitate;

– să isi insuseasca si sa respecte prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora,instructiunile de lucru si celelate acte de natura tehnica  ce fac referire la securitatea si sanatatea la locul de munca;

– să isi insuseasca informatiile cu privire la riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala evaluate pentru postul sau de munca si sa adopte toate masurile prevenire si protectie  necesare diminuarii acestora;

– să dea relatiile solicitate de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari

 

OBLIGATII PRIVIND P.S.I.:

Să respecte reglementarile tehnice si dispozitiile de apărare impotriva incendiilor si să nu primejduiască, prin deciziile si faptele lor, viata, bunurile si mediul.

Dacă observă un incendiu are obligatia să anunte prin orice mijloc si cat mai repede seful ierarhic si serviciile de urgentă, la telefon 112 si să ia masuri, după posibilitatile sale, pentru limitarea si stingerea incendiului.

In cazul in care anuntă incendiul este obligat să confere identitatea,locatia,societatea si alte date de identificare a incendiului precum si nr.de telefon de pe care face solicitarea de interventie.

In caz de incendiu, să acorde ajutor, cand si cat este rational posibil ( fara ca prin aceasta sa puna in pericol popria persoana ), semenilor aflati in pericol sau in dificultate, din proprie initiativa ori la solicitarea victimei, a reprezentantilor autoritatilor administratiei publice, precum si a personalului serviciilor de urgenta:

a) să respecte regulile si măsurile de apărare impotriva incendiilor, asupra cărora a fost instruit de conducatorul locului de muncă;

b) să utilizeze substantele periculoase, instalatiile, utilajele, masinile, aparatura si echipamentele, potrivit instructiunilor tehnice, precum si celor date de către con.loc.de munca,

c) să nu efectueze manevre nepermise sau modificări neautorizate ale sistemelor si instalatiilor de apărare impotriva incendiilor;

d) să comunice, imediat după constatare, conducatorului locului de muncă orice incălcare a normelor de aparare impotriva incendiilor sau a oricarei situatii stabilite de acesta ca fiind un pericol de incendiu, precum si orice defectiune sesizată la sistemele si instalatiile de apărare impotriva incendiilor;

e) să coopereze cu salariatii desemnati de administrator, după caz, respectiv cu cadrul tehnic specializat, care are atributii in domeniul apărării impotriva incendiilor, in vederea realizării măsurilor de apărare impotriva incendiilor;

f) să actioneze, in conformitate cu procedurile stabilite la locul de muncă, in cazul aparitiei oricarui pericol iminent de incendiu;

g) să nu incuie usile de evacuare pe timpul prezentei lucratorilor ;

h) să nu blocheze sau sa depoziteze materiale pe caile de evacuare in caz de urgenta;

J) să-si insuseasca modul de folosire a mijloacelor de interventie, sa cunoasca instructiunile proprii ale institutiei unde isi desfasoara activitatea, privind apararea impotriva incendiilor si sa actioneze in conformitate cu acestea;

k) să furnizeze persoanelor abilitate toate datele si informatiile de care are cunostinta, referitoare legate de producerea unui incendiu.

 

În domeniul protecției civile lucrătorii au următoarele obligații:

a) să utilizeze in mod corespunzator echipamentul de protecţie individuala, sa accepte tratamentul medical şi antidoturile stabilite,in cazul accidentelor nucleare, chimice sau biologice;

b) să accepte masurile de protecţie sociala prevazute prin legea protectiei civile pentru perioadele de întrerupere a activitaţii, impuse de situaţiile de protecţie civila;

c) să respecte normele, regulile şi masurile de protecţie civila stabilite de autoritatile in domeniu;

d) să participe la instruiri, exerciţii, aplicaţii şi la alte forme de pregatire specifica organizate la locul de munca .

e) să duca la îndeplinire masurile de protecţie civila dispuse, în condiţiile legii, de autoritaţile competente sau de personalul învestit cu exerciţiul autoritaţii publice din cadrul serviciilor publice de urgenţa;

f) să informeze autoritaţile sau serviciile de urgenţa abilitate, prin orice mijloace, inclusiv telefonic, prin apelarea numarului 112, despre iminenţa producerii sau producerea oricarei situaţii de urgenţa despre care iau cunoştinţa din surse sigure.

g) să informeze serviciile de urgenţa profesioniste sau poliţia, dupa caz, inclusiv telefonic, prin apelarea numarului 112, despre descoperirea de muniţie sau elemente de muniţie ramase neexplodate fara a face vreo interventie la aceasta;

e) să participe la pregatirea de protecţie civila la locul unde îşi desfaşoara activitatea;

 

BIBLIOGRAFIE

Pentru pentru promovarea  în gradul profesional imediat superior, celui deţinut,  pentru  o funcţie publică  de executie, de consilier, clasa I, grad profesional asistent, din cadrul Serviciului Laborator al Directiei Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Caras Severin

 

– Constituţia României, actualizată;

– Legea 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, actualizata.

– Legea nr. 7/18.02.2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici M.O.nr.   157/23.02.2004, cu completările şi modificările ulterioare.

– Ordinul ANSVSA nr. 145 din 21 septembrie 2018, pentru aprobarea <LLNK 12018     0110FB31   0 26>normei sanitare veterinare  privind metodologia de prelevare, ambalare, identificare  şi transport al probelor destinate examenelor de laborator  din domeniul sănătăţii şi al bunăstării animalelor,  precum şi din domeniul organismelor modificate genetic.

– Ordinul ANSVSA nr. 13 din 24 ianuarie 2005 (*actualizat*)privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor ce stabileşte regulile pentru prelevare de probe de produse de origine animala pentru examenul de laborator

-SR EN ISO 712/2010 –Cereale și produse din cereal .Determinarea umidității .Metode de referință.

-SR EN ISO 1441/2008- Carne și produse din carne .Determinarea continutului de grasime liberă.

-SR EN ISO 784-3/2009-Miere de albine.Partea a III a. Metode de analiză.determinarea acidității.

 

   Atribuţiile generale ale  postului 6):

  • respectă prevederile Ord. Presedintelui A.N.S.V.S.A nr.49/2018 pentru aprobarea  structurii organizatorice cadru și a Regulamentului de organizare și functionare ale Directiilor  Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor  judetene , respectiv a municipiului Bucuresti,a    Regulamentului intern al D.SV.S.A. C.S si SR EN ISO CEI /17025/2005 privind documentele Sistemului de Asigurare a Calităţii;
  • respectă prevederile  legislaţiei şi toate actele normative cu referire la activitatea sanitara veterinară, precum şi Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în concordanţă cu specificul funcţiei publice;.
  • respectarea prevederilor legale de păstrare a confidentialitatii si securitatii informatiilor obtinute din activitatea desfăsurata in laborator.
  • In exercitarea atributiilor are obligatia de a respecta următoarele reguli de integritate ,in conformitate cu prevederile legale
  • Nu pot rezolva cereri ,lua decizii sau participa la luarea deciziilor care privesc spete ale persoannelor juridice cu care au relatii cu caracter  patrimonial sau care au astfel de relatii cu rudele  sau afinii lor până la gradul II inclusiv;
  • Nu pot exercita activități și ocupa funcții în alte domenii din sectorul privat care sunt în legătură directă sau indirectă cu atributiile functiei  ocupate;
  • Nu pot fi implicate în activități din domeniul privat  care au legătură directă sau indirectă cu proiectele  finantate din programe în cadrul  cărora A.N.S.V.S.A. sau institutiile subordonate  acesteia  desfășoară activități de gestionare /implementare ;
  • Au obligația să se abtină de la orice fel de implicare în activitățile specifice D.S.V.S.A. dacă se regăsesc într-una din situațiile descrise la punctele 1,2, și 3
  • dacă se regăsesc în situațiile descrise la pct.1,2 și 3 au obligația să informeze de îndată șeful ierarhic căruia îi este subordonat direct;
  • Au obligația de a sesiza ,conform prevederilor legale ,toate situațiile de încălcare a regulilor de integritate stabilite mai sus;

Atributii specifice:

  • efectuează controale oficiale prin analize de laborator( fizico-chimice, micotoxicologice), pentru probele recoltate în cadrul Planurilor cifrice aprobate,pentru probele recoltate în cadrul controalelor oficiale efectuate în caz de suspiciune, precum și în cadrul programelor de autocontrol.

Limite de competentă:

Responsabil de analize pentru :

  1. Detectia si/sau determinarea de micotoxine prin ELISA: Deoxinivalenol, Ochratoxina, Zearalenona, Toxina T2, Fumonisine, Aflatoxina B1
  2. Determinarea umidităţii
  3. Determinarea substantei uscate.
  • Înlocuieste  responsabilul de profil Analize fizico-chimice hrana pentru animale din cadrul compartimentului Siguranta Alimentelor, în lipsa acestuia are competente de interpretare și validare pentru metodele de analiză din cadrul profilului/laboratorului pentru :
  1. Determinarea hidroximetilfurfuralului
  2. Determinarea conţinutului de hidroxiprolină (colagen)
  3. Determinarea acidului 3-hidroxibutiric
  4. Determinarea acidului lactic
  5. Determinarea punctului de congelare

Conform SR EN ISO 17025/2018 este membru în Comisia de Monitorizare riscuri;

  • Stabileste și actualizează obiectivele generale și specifice LSVSA CS precum și activitățile aferente îndeplinirii obiectivelor;
  • Semnează Procesele verbale ale ședințelor Comisiei de Monitorizare și Hotărârile luate;
  • Analizează și avizează Informarea privind desfășurarea procesului de gestionare a riscurilor la nivelul entității;
  • Analizează și avizează Registrul de riscuri al LSVSA CS;
  • Analizează și avizează Informarea privind desfășurarea procesului de gestionare a riscurilor;
  • Decide asupra riscului identificat în ” Fișa de alertă la risc și monitorizare risc” și îl aprobă;
  • Analizează și avizează ” Fișa de alertă la risc și monitorizare risc”;
  • Analizează și aprobă Raportul privind procesul de gestionare a riscurilor în LSVSA CS

Urmăreste respectarea etapelor și conexiunilor prevăzute în Diagrama de control a riscului (FG-L-18-07) în procesul de alertă și monitorizare a riscului.

  • Identifică riscurile posibile în desfășurarea activității pe metodă, le ia la cunoștință pe cele identificate de executantul de analiză și le transmite la Responsabilului cu Riscurile  în vederea elaborării ”Fișei de alertă și monitorizare risc; Contribuie la implementarea măsurilor de control stabilite
  • asigură prin examene specifice de laborator,(fizico-chimice, micotoxicologice) realizarea prevederilor „Programului      acţiunilor de supraveghere,profilaxie şi combatere a bolilor la animale şi prevenirea transmiterii de boli de la animale la om şi preotecţia mediului” şi a Programului de inspecţie supraveghere şi control  privind siguranţa alimentelor.
  • efectuează analize la probele recoltate de către medicii veterinari oficiali  pentru controlul produselor alimentare și hranei pentru animale  de origine indigenă ,provenite din import,destinate exportului sau la cererea beneficiarului.
  • efectuează analize pentru controlul produselor alimentare și pentru controlul hranei pentru animale  prin examene specifice( fizico-chimice , micotoxicologice ).
  • efectuează analize atât pentru evaluarea stării de sănătate și bunăstării animalelor cât și pentru diagnosticul bolilor prin examene fizico-chimice, micotoxicologice .
  • supervizează procesul de analiză în cadrul laboratorului de analize fizico-chimice  ale  alimentelor și hranei pentru animale cu profilurile: analize fizico-chimice  ale  alimentelor  și subproduselor animaliere  și de origine animală; analize fizico-chimice  ale produselor de origine nonanimală; în absenta responsabilului de profil .
  • utilizează metode standardizate ,metode recomandate de laboratoarele  comunitare și naționale de referință sau metode proprii (dezvoltate in-house) și intreprinde demersurile necesare  pentru validarea ,respectiv acreditarea metodelor  folosite ,în conformitate cu legislația în vigoare.
  • aplică metodele de diagnostic şi analiză specifice şi propune noi metode de diagnostic, a căror aplicare o urmăreşte.
  • respectă cerintele de performanță a metodelor analitice în acord cu legislația europeană.
  • valideaza metodele de analiza, are competența de validare și interpretare a rezultatelor
  • se implică direct în activitatea de analiză de laborator pentru: laboratorul/ profilul : analize fizico-chimice ale alimentelor și hranei pentru animale cu profilurile: analize fizico-chimice ale produselor și subproduselor animaliere și de origine animală, analize fizico-chimice ale produselor de origine nonanimală, analize fizico-chimice ale hranei  pentru animale și analize fizico-chimice ale  apei utilizată în procesul tehnologic.
  • respectă cerintele de performanta in acord cu legislatia europeana ,metodele standardizate ,metode recomandate de laboratoarele comunitare de referinta ,efectueaza validarea metodelor in conformitate cu legislatia in vigoare.
  • intocmeşte informari si rapoarte tehnice asupra analizelor efectuate;
  • stabileşte si intocmeste necesarul de echipamente de diagnostic si specificatiile tehnice ale echipamentelor  de laborator ,precum si necesarul de reactivi, kituri ,sticlarie si alte consumabile pentru efectuarea analizelor de laborator  pentru profilele  pe care le coordoneaza in conditiile legii.;
  • instruieste la cerere personalul responsabil cu recoltarea probelor in cadrul unitatilor supue controlului sanitar veterinar,
  • participa la sesiuni stiintifice ,simpozioane  si alte intîlniri  profesionale in domeniul sau de activitate.
  • răspunde de executarea în timp util şi corect şi de comunicarea operativă a tuturor lucrărilor desfăşurate în laboratorului de analize fizico-chimice ale alimentelor și hranei pentru animale cu profilurile: analize fizico-chimice ale produselor și subproduselor animaliere și de  origine animală, analize fizico-chimice ale produselor de origine nonanimală, analize fizico-chimice ale hranei  pentru animale și analize fizico-chimice ale  apei utilizată în procesul tehnologic.
  • aplică metode de diagnostic şi analiză, autorizate, pentru examenele de laborator specifice .
  • propune noi metode de diagnostic autorizate pentru examenele de laborator specifice profilului şi urmăreşte modul lor de aplicare;
  • participă la instruirile organizate de forurile superioare, iar după fiecare instruire întocmeşte un raport de instruire pe care-l preda şefului LSVSA Caraş-Severin;
  • verifică şi răspunde de utilizarea şi păstrarea în condiţii corespunzătoare a bazei materiale (echipamente, instrumentar, sticlărie, etc.), aflată în inventarul profilului;
  • informeaza clientii cu privire la posibilitatea satisfacerii cererii lor de oferta în cadrul LSVSA (disponibilitati tehnice, de personal, etc).
  • aplică dispoziţiile privind Normele de Biosecuritate şi de Protecţie a Muncii în profilul pe care îl coordonează pentru evitarea difuzării de germeni patogeni sau substanţe toxice în mediul exterior;
  • primeşte şi analizează cererile şi comenzile de la clienţii externi;
  • completează împreună cu responsabilul de profil  Fişa de analiză a cererii de contract
  • gestionează contraprobele.
  • verifică modul de înregistrare a datelor pe parcursul desfăşurării analizelor; calculele efectuate de executantul de analiză în caietele / fişele de lucru; achiziţia, procesarea, raportarea, stocarea şi regăsirea datelor de analiză, în cazul în care se utilizează echipamente automate sau computere;
  • verifică, şi semnează buletinele de analiză;
  • completează şi păstrează înregistrările privind validările metodelor
  • informează Şeful de laborator de toate neregulile ivite la executarea analizelor;
  • participă la întocmirea  documentaţiei  specifice (PS, IL) referitoare la activitatea de analiză desfăşurata în cadrul profilului.
  • participa la elaborarea PG si PO
  • informează operativ Şeful de laborator sau locţiitorul acestuia de toate neregulile ivite la utilizarea echipamentelor din dotare;
  • administrează şi ţine la zi fişele de evidenţă a echipamentelor şi informează responsabilul cu verificarea metrologică despre orice modificări (reparaţii);
  • întocmeşte solicitările de aprovizionare pentru echipamente, reactivi,şi materiale de referinţă;
  • împreuna cu RM, înregistrează în fişa de evidenţă a echipamentelor verificările, mentenanţă sau reparaţiile efectuate și întocmeşte referate de casare pentru echipamentele scoase din uz.
  • verifică documentaţia care însoţeşte aparatura, echipamentele, reactivii şi materialele nou achiziţionate;
  • întocmeşte lista echipamentelor din dotarea laboratorului respectiv, actualizează această listă pe măsura achiziţionării de echipamente noi, şi o aduce la cunoştinţa responsabilului cu metrologia;
  • sesizează necesitatea satisfacerii necesarului de personal;participă la stabilirea cerinţelor corespunzătoare fiecărui post ,consiliază editarea profilului postului solicitat;consiliază comisia de evaluare în vederea selectării candidaţilor.
  • întocmeşte necesarul anual de materiale pentru curăţenie, decontaminare, colectare deşeuri şi îl prezintă Şefului de laborator și monitorizează gestionarea materialele achiziţionate pentru curăţenie, dezinfecţie, sterilizare şi pentru colectarea deşeurilor;
  • verifică înregistrarea operaţiunilor de igienizare, decontaminare, sterilizare si gestionare a deşeurilor în registrele/fisele destinate monitorizării acestei activităţi;
  • aduce la cunoştinţa Şefului de laborator apariţia eventualelor neconformităţi şi stabileşte împreună cu acesta măsurile care se vor aplica.
  • se preocupa de imbunatatirea permanenta a pregatirii profesionale in conformitate cu noutatile aparute in domeniu.
  • aplică măsurile corective sau preventive care s-au stabilit după analiza neconformităţii constatate urmăreşte eficienţa lor.
  • asigură confidenţialitatea şi protecţia fizică a înregistrărilor pe durata păstrării în cadrul laboratorului de profil.
  • Implementeaza, sustine, respecta si imbunatateste Sistemul de Management al Calitatii conform SR EN ISO/CEI 17025 ,instruieşte personalul cu privire la Asigurarea Calităţi propun oportunităţi de îmbunătăţire a eficacităţii SMC; aplica procesele de imbunatatire și verifică gradul de însuşire a cunoştinţelor transmise cu ocazia instruirilor
  • Atunci când situaţia o impune, execută şi alte activităţi în cadrul LSVSA Caraş-Severin,în condițiile legii.
  • opereaza in sistemul LIMS si emite buletinele de analiza generate de sistemul LIMS ,in conditiile legii ;acceptă/respinge proba/probele;prelucrează/subeşantionează proba/probele;acceptă/respinge investigaţia;alocă testul/testele pe investigaţiei/investigaţii;
  • introduce şi validează/ invalidează rezultatele testelor;introduce concluzia investigaţiei/investigaţiilor;
  • tipăreşte buletinele de analiză;emite din aplicaţia ATLAS vet     LIMS   „Rapoarte”.
  • aduce la cunoştinţa Şefului de laborator apariţia eventualelor neconformităţi şi stabileşte împreună cu acesta măsurile care se vor aplica.
  • se preocupa de imbunatatirea permanenta a pregatirii profesionale in conformitate cu noutatile aparute in domeniu.
  • aplică măsurile corective sau preventive care s-au stabilit după analiza neconformităţii constatate urmăreşte eficienţa lor.
  • asigură confidenţialitatea şi protecţia fizică a înregistrărilor pe durata păstrării în cadrul laboratorului de profil.
  • Implementeaza, sustine, respecta si imbunatateste Sistemul de Management al Calitatii conform SR EN ISO/CEI 17025 ,instruieşte personalul cu privire la Asigurarea Calităţi propun oportunităţi de îmbunătăţire a eficacităţii SMC; aplica procesele de imbunatatire și verifică gradul de însuşire a cunoştinţelor transmise cu ocazia instruirilor
  • Atunci când situaţia o impune, execută şi alte activităţi în cadrul LSVSA Caraş-Severin,în condițiile legii.